Реставрацията започна....

Малко преди да дойдат ламарините, започнах да подготвям купето.Свалих всичко, което можеше да се сваля...
Голям зор беше този мотор заедно със скоростната кутия да извадя. Махах жила,кабелчета,... и като дръпнех все по нещо закачено имаше останало.Най после падна двигателят.Добре че е двужилиндров.Не ми се мисли ако беше осем цилиндра...

 Свалих прилично омазаният с двигателно масло двигател.Отделих ги от скоростната кутия и не се стърпях да отворя да видя какво се крие под капачета там разни :)
Скоростната кутия изглежда в отлично състояние, но няма да се ползва.Приготвил съм чисто нова и само чака да сменя консервационното маско в нея с Urania или Selenia. Все пак италиянска кола с италиянско масло трябва да се движи.
Голяма беше изненадата ми като видях диск Valeo. Очаквах нещо полско, тъй като малко неща са останали от италиянските :) 
Махнах и инсталацията.Беше като паяджина.Снаждано, оголено, къде изолирано къде не...
Кой кабел накъде отива и с кой е снаден не ставаше много ясно.Кабелите стари, напукани, отначало културнен бях в опитите си за отстраняване, но след 30 мин основният помощник беше Резакът .
 Малко кабели изглеждат, но като вземат да се свалят... Не ми се мисли, като взема да опъвам кабелите на новата  ел. инсталация:(


03.04.2011

 Измина доста време.Бавничко работим в гаража и докато се озърна се натрупал доста материал за блогът.Пък и гледам доста работа сме отметнали.
Нали бях хванал шлайфчето и  доста изрезки паднаха
Китът, както се казва с лопата е хвърлян.Под китът всичко е ръжда.

Първи сряз с шлайфът.
Здраво захванах шлайфът тук.Противно на многото дупки по купето, които се виждат, ламарината се режи безкрайно трудно и бавно.

   След двата странични разреза вече нямаше какво да държи предната маска.
Вече се виждаха "ремонтите" направени  от предишни  "найстори".Кърпежи заварки и се отвориха мнооого дупки.
Всичко по пода беше в начупен кит. Жалко че не го събирах, но си мисля че една кофа щях да събера.

                                                           04.04.2011г

Продължавам да качвам снимки. Работата върви леко и с удоволствие. Включи се и баща ми.
Някой трябва да има виновен, когато стане грешка  :).Добре че дойде да помогне защото вече не e за сам човек.
Позачистихме "стърчащите" ламаарини и го катурнахме на една страна.

 Започва подмяна на подът.


Вече не съжалявах че съм разбутал дъното. Тунелчето беше пълно с ръжда.

Работата взе да става сериозна. Взех нещо да се плаша...
 Махнахме и окачването че пречеше
Трябваше и панелчето на педалите да махнем,заедно с подкалниците



 Тези планки са важни и затова се наложи от Германия да ги поръчвам.Доста загнили са. Опитах да ги правя, но не ми харесаха и си ги поръчах.
Май дотук беше с рязането...


                                         09.06.2012

Тежка зима беше.Отдавна не съм и писал, макар че доста работа отметнахме.
Първо с баща ми подведохме дъното и го прикапахме.Подготвихме и панелчето на педалите и гредата с планките за ресьорът. Всичко върви добре, но усещаме че имаме нужда от помощ.
Все пак място за експерименти няма! Обадихме се на братовчеда, който дълги години работи този занаят и има доста опит.Командировахме го от Русе :)
Повече от месец, ставане сутрин в 8.00 до към 20.00. Всеки ден. Всичко се напасва мери, шири по няколко пъти, чак тогава заваряме.Панелите нови и очаквах че всичко бързо и лесно ще стане. Като конструктор Лего. Да ама не! Искаше ми се по бързо да стават нещата и да се вижда резултат.Доста ми е и притеснено. Ще паснат ли частите, ще се получи ли желаният резултат...

 Подкалниците първо подведохме. За да няма отклонения всичко наведнъж ще бъде монтирано. А отклонения има! Видях че колицата е имала удар един два.Едната колонка беше усукана. Изправихме и прогонихме всичко.

Взе да добива вид и форма всичко.Харесва ми :))) Особено така с етикетчетата
Всичко беше подведено.Изникна проблем.

Оригинално  само последните модели Фиат 500 имат греди на пода.
Панелите на пода които взех са полски.От Фиат 126 с оригинално заварени греди. И точно в тези греди проблем.Оказва се че са с 2 см по къси и не могат да се захванат за предната греда на ресьорът.
Дилемата е да ги  махам или да ги остава. Умуваме и решаваме да ги оставим с цел по голяма здравина и устойчивост на усуквания на купето. Една по една ги удължихме и прихванахме към гредата.
Не знам  защо поляците грешно продължават да бълват  това дъно. В англиският форум на Фиат 126 финландец и той проблем имаше с такова дъно. Той обаче ги остави незакрепени. Финландска му работа :)))

                                                               26.01.2013g

Неусетно времето минава бързо.Улисан в търкане и чистене на ръжда и стара боя, сега виждам че доста време отминало от последният път  когато съм писал.
Доста напреднах с работата по ламарините. Калниците са подведени и сложени, купето е изчистено от стара боя, заварките са минати с тънък слой цинк,  всяка ръждичка е обработена с ръждопреобразувател ВЮРТ.
Наскоро грундирах  купето с епоксиден грунд. Искаше ми се старите ламарини с двукомпонентен грунд  да обработя преди епоксидният, но така и не го намерих.
Пък и то като се замисля от старите панели само този под задната седалка остана , така че размислих.
След като изчистих хубаво панелите с шкурка, телена четка до метален блясък всичко, минах го с  преобразовател Вюрт, след което 2-3 слоя напръсках от грунда. Има невероятна адхерзия и дори с остър предмет трудно се драска. Създава абсолютно нехигроскопичен слой като по този начин влагата не достига до метала и не се създават предпоставки за по нататъшна корозия.


Бавно, бавно започва да добива визия на ФИАТ 500 :)))